klenalena.blogg.se

Jag är en kvinna som helt klart levt mer än halva mitt liv - statistiskt sett. Det är så det ser ut våren 2013 när jag startar denna blogg. Spännande nog har jag kvar en underbart lång och osannolik framtid som jag förväntansfullt ser fram emot. Exakt hälften av min stund på jorden har jag haft förmånen att vara gift med samme man, och vi är flerbarnsföräldrar. Barnen är en oförtjänt gåva som fyller oss med tacksamhet och förundran. Här vill jag dela med mig av erfarenheter, tankar och tips som jag önskar ska berika och locka fram glädje och eftertanke hos dig som läser.

Fredspristagare

Publicerad 2017-01-01 22:49:00 i Allmänt,

  Sällan har jag blivit så uppmuntrad och glad över valet av fredspristagare som i december 2016.
Colombias president Juan Manuel Santos får priset för sina ansträngningar att få till ett fredsavtal med Farc-gerillan.
Efter mer än 50 år av meningslösa och brutala handlingar finns det hopp om fred. Ett par hundra tusen människor har fått sätta livet till, ytterligare hundra tusen saknas och miljoner har drivits på flykt.
 Personer som Bruce Olson och Ingrid Betancourt har
 
varit gerillans fångar och
kan vittna om ofattbart
lidande både fysiskt och psykiskt.
 
 FN anses ha spelat en viktig roll i förhandlingarna.
 Men dolt för de flestas ögon har det pågått ett helt annat slags arbete. Människor har bett och evangeliserat. En av dem är
Russell Martin Stendal. Han har sedan barnsben bett för landet och för gerillan. Ett antal gånger har han tillfångatagits , knutit relationer och fått ingång hos många med evangeliet. Och just evangeliet om Jesus är den kraft som kan förvandla människor fullständigt, och ge dem ett helt nytt mål och en ny inriktning för sina liv.
 Tack Jesus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

hittarecept.se