klenalena.blogg.se

Jag är en kvinna som helt klart levt mer än halva mitt liv - statistiskt sett. Det är så det ser ut våren 2013 när jag startar denna blogg. Spännande nog har jag kvar en underbart lång och osannolik framtid som jag förväntansfullt ser fram emot. Exakt hälften av min stund på jorden har jag haft förmånen att vara gift med samme man, och vi är flerbarnsföräldrar. Barnen är en oförtjänt gåva som fyller oss med tacksamhet och förundran. Här vill jag dela med mig av erfarenheter, tankar och tips som jag önskar ska berika och locka fram glädje och eftertanke hos dig som läser.

Naturlagens Uppdragsgivare

Publicerad 2015-04-12 17:20:54 i Livet och naturen,

Förundras över den skaparhand som förmår vända naturlagen och få saven att stiga så att knoppar sväller, för att sen slå ut.
 
 
 
Våren är uppståndelsetid.
Blommor och gräs som vissnat ned och dött väcks till liv igen
 
Han som skapat naturen och bestämt den att fungera efter goda ordningar och lagar, 
han kan dock få saven att rinna 10-15 meter uppåt till knoppar på grenar i höga trädkronor. Och glädja oss med nya gröna löv på träden, med blommor och skönhet.
 
Vi är priviligierade här i Norden som får så tydliga bilder i naturen.
Dottern delade sin frustration över att inte fullt ut kunna dela med sig erfarenheten av naturens uppvaknande till nytt liv, för sina vänner i östafrika.
 
 
 
Naturens pånyttfödda liv blir en tydlig illustration till påskens budskap:
Livets seger över döden.
Jesus vann över döden och alla nedbrytande krafter och förstörelsemakter.
 
Han bröt dödens makt och visade att det finns ett liv med honom i en återupprättad skapelse - en ny himmel och en ny jord.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

hittarecept.se