klenalena.blogg.se

Jag är en kvinna som helt klart levt mer än halva mitt liv - statistiskt sett. Det är så det ser ut våren 2013 när jag startar denna blogg. Spännande nog har jag kvar en underbart lång och osannolik framtid som jag förväntansfullt ser fram emot. Exakt hälften av min stund på jorden har jag haft förmånen att vara gift med samme man, och vi är flerbarnsföräldrar. Barnen är en oförtjänt gåva som fyller oss med tacksamhet och förundran. Här vill jag dela med mig av erfarenheter, tankar och tips som jag önskar ska berika och locka fram glädje och eftertanke hos dig som läser.

Lovsjunga livet

Publicerad 2013-09-22 18:28:00 i Livet,

                                                            foto från en.wikipedia.org
  Häcklöparen Tasha Danvers berättar om hur hon inför uppladdningen till OS i Aten bestämde sig för att göra abort. Hon hade siktet inställt på OS-guld när hon fick beskedet att hon var gravid.
 
  Det är svårt för mig  att sätta mig in i hur totalt det lilla barnet vände upp och ner på tillvaron för Tasha. Jag som inte är en idrottssjärna och aldrig nånsin haft en OS-guldmedalj inom räckhåll. Men jag kan ana. . .
 Tänk att ha tränat hårt år efter år. Ha avstått väldigt mycket av ett vardagliv. Valt bort nära vänskapsrelationer för att kunna träna, resa till tävlingar och kunna ha ett enda fokus: att bli bäst i världen. Ha känt glädjen och tillfredsställelsen efterhand som resultaten blev bättre och bättre. Gå in i den sista fasen för att nå målet.
 Och där kommer ett nytänt litet liv emellan.
 
Hon berättar för BBC:

"– Jag kunde nästan ta på min dröm om att bli en OS-medaljör. Men jag kunde inte göra det, och jag bröt ihop i tårar, för det innebar att jag övergav min dröm, säger hon."

Hon valde att ta paus från idrotten för att bli mamma. Och hon säger:

"– Ibland kan jag inte fatta att han är min. Jag tycker att vi gjorde rätt. Jag är stolt över honom, säger hon."

 
Vilken underbar lovsång till livet!
 
I Sverige verkar det inte som om man kan vara minister i regeringen om man har arbetat för att uppmuntra mammor att föda sina väntade barn.
Elisabeth Svantesson har engagerat sig i organisationen "Ja till Livet" och mediedrevet drar igång då hon utnämns till arbetsmarknadsminister.
 
 Hur förvänt har inte vårt samhälle blivit, när det är fult att vara för livet!
 
 foto från elisabethsvantesson.se

Kommentarer

Postat av: Zakarias

Publicerad 2013-09-28 07:44:52

Mycket bra skrivet!
Jag kände inte till berättelsen om Tasha Danvers, vad gott att hon valde livet! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

hittarecept.se