klenalena.blogg.se

Jag är en kvinna som helt klart levt mer än halva mitt liv - statistiskt sett. Det är så det ser ut våren 2013 när jag startar denna blogg. Spännande nog har jag kvar en underbart lång och osannolik framtid som jag förväntansfullt ser fram emot. Exakt hälften av min stund på jorden har jag haft förmånen att vara gift med samme man, och vi är flerbarnsföräldrar. Barnen är en oförtjänt gåva som fyller oss med tacksamhet och förundran. Här vill jag dela med mig av erfarenheter, tankar och tips som jag önskar ska berika och locka fram glädje och eftertanke hos dig som läser.

Underbart Ursprungligt

Publicerad 2013-05-05 17:46:00 i Natur,

Underbart soligt vacker vårsöndag. I trädgården finner ögonen vila i plätten av utslagna vitsippor. De står där anspråkslösa, öppna och vackra jämte intensivt blå scilla. Insprängt i det blå sticker minipåskliljorna upp. Lysande gula drar de blicken till sig. Tulpanerna börjar komma. Här finns både vanliga röda som jag uppfattar som naturliga - hur det nu är med det egentligen - och svagt randiga som är förädlade. 
Ursprungligt - naturligt - förädlat. Det tål att fundera över vad orden står för, och om  vår användning av dem stämmer egentligen.
Ordens makt över tanken. Fascinerande och skrämmande. 
Kommer att återkomma till det.
Blicken dras till trädens svällande knoppar. Jag slås av det faktum att saven i träden trotsar naturlagarna.
Hur kan saven ta sig upp i träden? Många, många meter! Och detta på en planet där tyngdkraften drar nedåt!
Nog är det väl tydligt att tillvarons designer har humor.
Och sina alldeles egna kreativa lösningar. Utan att fråga någon om lov. 
Det väcker min lust att vara lite vild och galen emellanåt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

hittarecept.se