klenalena.blogg.se

Jag är en kvinna som helt klart levt mer än halva mitt liv - statistiskt sett. Det är så det ser ut våren 2013 när jag startar denna blogg. Spännande nog har jag kvar en underbart lång och osannolik framtid som jag förväntansfullt ser fram emot. Exakt hälften av min stund på jorden har jag haft förmånen att vara gift med samme man, och vi är flerbarnsföräldrar. Barnen är en oförtjänt gåva som fyller oss med tacksamhet och förundran. Här vill jag dela med mig av erfarenheter, tankar och tips som jag önskar ska berika och locka fram glädje och eftertanke hos dig som läser.

Handla hela helgen

Publicerad 2013-05-12 21:04:00 i Livet,

 Det har precis varit långhelg.
 De överfulla bilparkeringarna utanför vilket köpcentra som helst får mig att tro att folk handlar hela helgen. Inget fel i och för sig.
 Men vi lockas och luras att försöka fylla tomheten i oss med shopping.
 Eller med aktivitet.
 Det håller inte i längden.
 Batterierna blir urladdade. Sjukskrivningarna handlar inte bara om fysisk sjukdom.
 
  Har du någon gång försökt ladda ett batteri som är i ständig rörelse? Som studsar runt.Eller som du själv springer omkring med.
  Det är en lite skrattretande tanke. Vem försöker ladda sin mobil eller iPad eller dator samtidigt som man stressar runt med dem. Sladdens koppling till eluttaget begränsar ju faktiskt rörelsemöjligheten ganska rejält.
 
 Varje människa behöver ladda batterierna. Det är känt sen uråldrig tid att vi behöver en rytm i våra liv som innebär regelbunden vila. Sjudagarsmönstret har de flesta av oss vuxit upp med. Det är en god ordning.
  Jag är övertygad om att det hör med till det grundmönster och den grundkod som finns inprogrammerade i vår tillvaro.
  Våra almanackor visar tydligt sjudagarscykeln genom sin uppställning med veckor. Söndagen är som gjord för paus, vilket jag tidigare varit inne på.
  Röda dagar i almanackan är faktiskt bra. Då erbjuds det gudstjänster. Möjlighet att stilla sig. Att ta emot, att fylla på.
 Kontakt med kraftkällan.
 
 Det finns Någon som pratar om sig själv som "källan med det levande vattnet".
 Låter som en fantastisk påfyllnadsstation.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Zakarias

Publicerad 2013-05-21 11:21:34

Inte för att jag tänkte undergräva ditt argument, men kanske för att visa att alla bilder har sina brister - Bilbatteriet laddas oftast när det är igång. :P

Källan med det levande vattnet säger även att den som tror på Honom, ur hans inre ska strömmar av levande vatten flyta fram. Det betyder att du kan vara en kanal av liv, en kanal för Guds Ande, från Jesus till dina vänner. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

hittarecept.se