klenalena.blogg.se

Jag är en kvinna som helt klart levt mer än halva mitt liv - statistiskt sett. Det är så det ser ut våren 2013 när jag startar denna blogg. Spännande nog har jag kvar en underbart lång och osannolik framtid som jag förväntansfullt ser fram emot. Exakt hälften av min stund på jorden har jag haft förmånen att vara gift med samme man, och vi är flerbarnsföräldrar. Barnen är en oförtjänt gåva som fyller oss med tacksamhet och förundran. Här vill jag dela med mig av erfarenheter, tankar och tips som jag önskar ska berika och locka fram glädje och eftertanke hos dig som läser.

Astma! Anar aldrig ansvariga?

Publicerad 2013-05-13 16:51:00 i Hälsa,

  Ny forskning presenteras runt astma. Det enda som lyfts fram i radionyheterna är rökning som orsak till astma bland barn. Även passiv rökning. Det stämmer säkert.
  Men det som aldrig upphör att förvåna mig är då en enda faktor lyfts fram som orsak. Som om vi inte dagligen utsätts för en stor mängd olika gifter.
  Gifter i vår föda, genom besprutning och tillsatser.
  Gifter i våra hygienprodukter.
  Gifter i våra kläder.
  Gifter i våra bostäder.
  Gifter i luften - rökning och industriutsläpp.
 
  Vi kan inte blint lita på någonting. Varenda en av oss har ett ansvar för att göra aktiva val och undvika de farliga tillsatserna och ingredienserna i det vi stoppar i oss och sätter på oss. Genom att välja bort de dåliga produkterna kan vi hjälpa till att medverka till att de försvinner. För det som ingen köper upphör så småningom att saluföras.
 
  Att enbart titta på prislappen och välja det billigaste kan bli väldigt dyrt i längden. Det som gör oss sjuka blir förr eller senare mycket kostsamt, både för oss enskilda och för hela samhället.
 
 
                       
Bilder från www.giftinformationscentralen                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

hittarecept.se