klenalena.blogg.se

Jag är en kvinna som helt klart levt mer än halva mitt liv - statistiskt sett. Det är så det ser ut våren 2013 när jag startar denna blogg. Spännande nog har jag kvar en underbart lång och osannolik framtid som jag förväntansfullt ser fram emot. Exakt hälften av min stund på jorden har jag haft förmånen att vara gift med samme man, och vi är flerbarnsföräldrar. Barnen är en oförtjänt gåva som fyller oss med tacksamhet och förundran. Här vill jag dela med mig av erfarenheter, tankar och tips som jag önskar ska berika och locka fram glädje och eftertanke hos dig som läser.

Desinformation döljer dödandet

Publicerad 2013-06-19 11:54:00 i Livet och döden,

  Språket är underbart och fascinerande. Det kan användas i goda syften och åstadkomma mycket gott och positivt.
  Ord har makt.
  De kan bygga upp men också bryta ner och förstöra, vilseföra och binda i lögn och bedrägeri.
 
  Vi människor har en benägenhet att värja oss mot det vi upplever obehagligt. Ett av sätten är att avdramatisera genom att undvika att benämna saker vid dess rätta namn. Det innebär desinformation och det döljer fakta.
 
 Aborter är ett aktuellt exempel.
 En medveten strategi under nästan ett halvt sekel lurar oss alla att blunda för vad det faktiskt handlar om.
 
 Det finns liv från befruktningsögonblicket. Abort är en medveten handling med syfte att släcka livet = döda.
 I Sverige går gränsen för fri abort så sent som i vecka 18. Och efter prövning fram till vecka 22.
 
 Plastmodell av 10 veckor gammalt foster/barn
 Ungefär dubbelt så gamla små barn får aborteras i Sverige, förhållandevis fritt.
 
 Små, små livskraftiga barn överlever emellanåt. Detta har varit känt länge för alla som vill veta. Det fick förnyad uppmärksamhet i samband med domen mot en amerikansk abortläkare för några veckor sen. Barn som överlevde abortingreppet dödades brutalt av läkaren Kermit Gnosell.
 
 Läkare ska rädda liv - inte släcka.
Kyrkan ska föra Livets talan. Kyrkan ska representera Livets Herre, eftersom den tillhör honom.
Varför är kyrkorna i Sverige så tysta? Varför hör vi ingenting i denna fråga?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

hittarecept.se